Pastoraal

Wij bieden in onze school gevarieerde en zinvolle pastorale activiteiten aan. We nodigen alle leerlingen regelmatig uit op activiteiten die gericht zijn op:

• de ontmoeting van elkaar in verbondenheid
  • de verdieping in de Bijbelse Boodschap
  • de dienstbare en solidaire inzet voor anderen dichtbij en veraf
  • het vieren van belangrijke gebeurtenissen in het leven op school, in verbondenheid met elkaar en (waar het kan) in verbondenheid met God

In de godsdienstlessen -die door alle leerlingen verplicht gevolgd worden en deel uitmaken van de verplichte leergebieden- komt de christelijke levensbeschouwing uitdrukkelijk ter sprake.

Ook de zinvragen die zich aandienen in de andere leergebieden komen daar uitdrukkelijk aan bod.

Wij zorgen voor een degelijk en samenhangend inhoudelijk aanbod.

We staan stil bij wat kinderen moeten leren om op te groeien tot “goede” mensen.

De uniekheid van elk kind staat voorop.

Ons aanbod is gericht op de harmonische ontwikkeling van de totale persoon: hoofd, hart en handen.

Reacties zijn gesloten.