Schoollogo

Sinds 1983 draagt onze school de naam Sint-Martinusschool Erpe, naar de patroonsheilige van onze parochie. Tot dan ressorteerde onze school onder de Zusters Kindsheid Jesu.

Onze school maakt deel uit van het katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Het logo  van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen bestaat uit vier elkaar overlappende driehoeken met afgeronde hoekjes. Katholiek Onderwijs Vlaanderen verenigt verschillende partners gesymboliseerd door de verschillende driehoeken. De ‘o’ van Onderwijs fungeert daarbij als draaischijf.

Katholiek Onderwijs Vlaanderen streeft ernaar een transparante organisatie te zijn, vandaar de transparante driehoeken, waarin de verschillende diensten samen zorgen voor de gepaste ondersteuning. We doen dat “Gelijkgericht waar het kan, verscheiden waar het moet”. Het woord katholiek verwijst naar onze inspiratie die we de komende jaren willen realiseren via ons project van de katholieke dialoogschool.

De primaire kleuren van het huis zijn het paars, het oranje, het lichtblauw en het olijfgroen. Het paars is prominent aanwezig en staat voor spiritualiteit, we verzorgen onderwijs met een heel specifieke kleur. Paars wordt gecombineerd met het oranje. Dat staat voor innovatie. We willen als organisatie traditie en innovatie op elkaar betrekken. Zo hertalen we onze katholieke inspiratie naar de hedendaagse onderwijscontext. Tegelijk hebben we ook oog voor de traditie, dat drukt het lichtblauwe uit. Het groen staat voor duurzaamheid en frisheid. Een organisatie zijn waarop scholen kunnen bouwen!

In ons eigen schoollogo vind je deze kleuren ook terug in de mijters van de Sint: de kleinste mijter verwijst naar het jonge kind dat kan rekenen op wie meer ervaren, groter of sterker is: vrienden, papa & mama, grootouders, broer en zus en natuurlijk het voorbeeld van onze stichter Sint-Martinus in het spoor van Gods menswording Jezus Christus.

Reacties zijn gesloten.